PODSTAWOWE ZASADY
- Mecz zaczyna się od losowania serwu. Odbywa się to poprzez kręcenie rakietą – jeden z graczy wybiera którą stroną rakieta upadnie na podłogę (stronę widać po logo znajdującym się na końcu rakiety).
- Osoba która wygrała losowanie wybiera, z którego pola serwisowego chce rozpocząć. Gracz zmienia pole serwisowe po każdym zdobytym punkcie aż do momentu utraty serwu. Wtedy przeciwnik wybiera stronę, z której chce zacząć i sytuacja się powtarza.
- Aby serw był prawidłowy, muszą zostać spełnione następujące warunki:
- serwujący musi mieć przynajmniej jedną nogę w polu serwisowym,
- piłka musi uderzyć jako pierwszą w ścianę przednią nad linią serwisową, a pod liniami autowym (Uwaga – czerwone linie traktowane są jako aut!),
- piłka wyląduje na ćwiartce kortu przeciwnika.
- Odbierający serw może stać w dowolnym miejscu pod warunkiem, że swoim ustawieniem nie przeszkadza serwującemu. Dozwolone jest zagranie piłki z powierza (tzw. „volley”) zanim ta odbije się od parkietu.
- Podczas gry piłka może uderzyć w dowolną liczbę ścian. Jedyny warunek – musi uderzyć w przednią ścianę zanim upadnie na podłogę.
- Punkt można stracić, jeżeli:
- piłka odbije się 2 razy o podłogę zanim zostanie uderzona,
- piłka przekroczy dowolną linię autową,
- poprzez swoje ustawienie na korcie uniemożliwisz odbicie przeciwnikowi już przygotowanemu do uderzenia (tzw. „stroke”, o czym w dalszej cześci).
- Każda akcja niezależnie od tego kto serwował kończy się zdobyciem punktu przez jednego z graczy. Tak więc jeżeli przy serwie zagrasz piłkę autową, Twój przeciwnik otrzymuje punkt i przejmuje serwis.
- Gra toczy się do 11 punktów. Przy remisie 10-10 gra się do 2 punktów przewagi.
PRZESZKADZANIE NA KORCIE
- Jeżeli uważasz, że podczas gry nastąpiło przeszkadzanie, zawsze możesz zgłosić tzw. LET`a (i tylko LET`a). Robi się to poprzez podniesienie ręki i słowa “LET please”.
- Zazwyczaj jeżeli przeciwnik przeszkadza Ci w dojściu do piłki, gra się LET`a (czyli powtarza akcję). Również gdy uważasz, że zagrywając piłkę możesz zrobić krzywdę przeciwnikowi zgłoś LET`a i wstrzymaj uderzenie. Bezpieczeństwo na korcie jest najważniejsze!
- Jeżeli przeciwnik przeszkadza w bezpośrednim uderzeniu piłki, ma miejsce tzw. “STROKE”. Stroke polega na automatycznym przyznaniu punktu graczowi, któremu przeszkodzono.